5 september - Chicago

5 september 2017 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

"Hóóónk!" En we zijn wakker. "Dat was de claxon van een Ford Crown Victoria politiewagen.." zeg ik met een ochtendgrijns op m'n gezicht tegen Sonja die de oogjes nog half dicht heeft.

Op de achtergrond horen we het vredige geruis van een waaier (fan). Het is 07:30 uur lokale tijd en ik spring uit bed richting de pot waar zo'n grote Amerikaanse plas water inligt om vervolgens richting de keuken te banjeren. Ik gooi wat scheppen verse koffieboontjes in de maler en twee witte kleefbroodjes in de toaster. Gelukkig hebben we gisteravond bij een 24/7 pharmacy shop nog een potje Nutella kunnen scoren.

Via Airbnb hebben we voor 3 nachten een prachtig oud huis geboekt en we hebben heerlijk het rijk alleen. Het huis ligt in een rustig buurtje op 5 kilometer afstand van het centrum met de wolkenkrabbers. Het is heerlijk stil maar af en toe rukt er een politiewagen uit vanaf het Policestation achter ons.

Vandaag gaan we maar eens op pad richting het centrum, maar doen we het vooral rustig aan. We'll keep you posted!